نوشته شده توسط : shafagh

زگیل تناسلی: زگیل در پوست مرطوب اندام تناسلی یا اطراف مقعد. زگیل تناسلی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. HPVها، از جمله آنهایی که باعث زگیل تناسلی می شوند، از طریق تماس جنسی منتقل می شوند. HPV همچنین می تواند در طول زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود. اکثر افراد آلوده به HPV هیچ علامتی ندارند، اما این ویروس ها خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان افزایش می دهند. عفونت HPV شایع ترین بیماری مقاربتی در ایالات متحده است. همچنین علت اصلی آزمایش PAP اسمیر غیرطبیعی و تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم در زنان است. هیچ درمانی برای عفونت HPV وجود ندارد، اگرچه داروهای ضد ویروسی می توانند شیوع بیماری را کاهش دهند و آماده سازی موضعی می تواند بهبود را تسریع کند. پس از ابتلا، ویروس می تواند تا آخر عمر با فرد باقی بماند. کندیلوم آکومیناتوم، کندیلوماتا نیز نامیده می شود.

cliniczarei / عکس زگیل تناسلی

سوزاک: یک عفونت باکتریایی که از طریق تماس جنسی منتقل می شود. سوزاک یکی از قدیمی ترین بیماری های مقاربتی (STDs) شناخته شده است که توسط باکتری نایسریا گونوره ایجاد می شود. مردان مبتلا به سوزاک ممکن است ترشح زرد رنگی از آلت تناسلی داشته باشند که با خارش و سوزش همراه است. بیش از نیمی از زنان مبتلا به سوزاک هیچ علامتی ندارند. در صورت بروز علائم، ممکن است شامل سوزش یا تکرر ادرار، ترشحات زرد رنگ واژن، قرمزی و تورم اندام تناسلی و سوزش یا خارش ناحیه واژن باشد. در صورت عدم درمان، سوزاک می تواند منجر به عفونت شدید لگن و حتی عقیم شدن شود. عوارض در سنین بالاتر می تواند شامل التهاب دریچه های قلب، آرتریت و عفونت چشم باشد. سوزاک همچنین می تواند باعث عفونت چشم در نوزادان متولد شده از مادران آلوده شود. سوزاک با آنتی بیوتیک درمان می شود.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shafagh

زگیل مقعدی یا کندیلوم نوعی زگیل تناسلی است که در داخل یا اطراف مقعد دیده می شود. در حالی که زگیل های مقعدی می توانند ناراحت کننده باشند، قابل درمان هستند.
متخصصان گوارش و جراحی کولورکتال WakeMed درمان‌های غیرجراحی و جراحی را برای زگیل مقعدی ارائه می‌کنند.

علائم و عوامل خطر زگیل مقعدی چیست؟

زگیل های مقعدی برآمدگی های کوچکی هستند که گاهی اوقات می توانند بزرگتر شوند یا در کنار هم جمع شوند. آنها می توانند رنگ های مختلفی از جمله هلویی، صورتی، زرد و قهوه ای داشته باشند. گاهی اوقات، افراد ممکن است هیچ درد یا ناراحتی را تجربه نکنند. با این حال، گاهی اوقات زگیل های مقعدی می توانند خارش یا خونریزی داشته باشند.
به عنوان یک نوع زگیل تناسلی، زگیل مقعدی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود که یک بیماری مقاربتی است. معمولاً از طریق رابطه جنسی مقعدی و واژینال پخش می شوند. زگیل های داخل مقعدی HPV مثبت می توانند به سرطان مقعد تبدیل شوند.
اگر HIV مثبت یا نقص ایمنی دارید، این دگرگونی سریعتر اتفاق می افتد.
هر کسی ممکن است به زگیل مقعدی مبتلا شود، و کاندوم محافظت کاملی ارائه نمی دهد، عوامل خطر عبارتند از:

  • رابطه جنسی محافظت نشده
  • رابطه مقعدی
  • شرکای جنسی متعدد
  • رابطه جنسی با فردی که HPV دارد

زگیل مقعدی چگونه تشخیص داده می شود؟

به طور معمول، پزشک می تواند زگیل مقعدی را از طریق یک معاینه بصری ساده تشخیص دهد. اگر زگیل ها به درمان پاسخ ندهند، ممکن است بیوپسی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر انجام شود.



:: برچسب‌ها: زگیل تناسلی , زگیل مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()